Kids Art Factory : Με αφορμή έναν πίνακα… μαθαίνω , πειραματίζομαι, εξερευνώ και δημιουργώ.
Στο 3ο καλλιτεχνικό εργαστήριο τα παιδιά του νηπιαγωγείου, του Παιδικού Κέντρου ΑΠΘ γνώρισαν τον Jackson Pollock και την τεχνική dripping (σταξίματος). Ήρθαν σε επαφή με τα έργα του ζωγράφου και προσπάθησαν να προσεγγίσουν τη δική του μοναδική τεχνική στη ζωγραφική.
Στόχοι της δράσης αυτής ήταν τα παιδιά να ενισχύσουν το συντονισμό κινήσεων μέσα από το τίναγμα, ρίψη ή στάξιμο χρώματος, να εκφραστούν ελεύθερα με χρώμα και κίνηση και να γνωρίσουν υλικά χρήσιμα για την εικαστική δημιουργία.
.
Η σταγόνα που χρωμάτισε την άνοιξη ήρθε στην αυλή του σχολείου μας και παρέσυρε τα παιδιά σε ένα διαδραστικό εργαστήρι messy play! Τα παιδιά, παρέα με την κ. Ιωάννα και την κ. Τίνα, λερώθηκαν, δημιούργησαν και ανακάλυψαν την Άνοιξη όλα μαζί!
Στόχος μας ήταν η ενίσχυση των χεριών με το πάτημα της αντλίας, η ενθάρρυνση της συνεργασίας και η εξερεύνηση διαφορετικών υφών και αισθήσεων.
Το Παιδικό Κέντρο Α.Π.Θ. υποδέχτηκε γονείς και παιδιά στο open day που πραγματοποιήθηκε στην αυλή του σχολείου μας! Μικροί και μεγάλοι, είχαν την ευκαιρία να συμμετέχουν σε κινητικά παιχνίδια και να δημιουργήσουν κατασκευές, με θέμα την άνοιξη!
Χορός και μπαλόνια ήταν κάποιες από τις εκπλήξεις που περίμεναν τους μικρούς/ρές μας φίλους/ες!
Στο τέταρτο εργαστήρι STEM, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τα μαθηματικά. Παρατηρώντας τη μακέτα μιας πόλης, της Φανταστούπολης, προσπάθησαν να την αποτυπώσουν σε χάρτη, με στόχο να σχεδιάσουν με όσο πιο μεγάλη λεπτομέρεια μπορούσαν τη θέση του θησαυρού που κρύβεται σε αυτή.
Στόχος μας ήταν τα παιδιά να παρατηρούν και να καταγράφουν δεδομένα και να αντιλαμβάνονται και να χρησιμοποιούν χωρικές έννοιες όπως “μπροστά-πίσω” “δεξιά-αριστερά”.
Αυτή τη φορά η μις Φλοράλ (κα Πόπη) ταξίδεψε τα παιδιά σε διάφορα μέρη, με διαφορετικά μεταφορικά μέσα (μετρό, διαστημόπλοιο κ.α.)! Έτσι, τα παιδιά περπάτησαν στον πλανήτη της λάβας, προσγειώθηκαν στη σχηματοχώρα, οδήγησαν σε πολυσύχναστους δρόμους με πολλή κίνηση και έφτασαν ακόμα και μέχρι το διάστημα!
Στο τέλος, αφού κατάφεραν να βρουν ποιο είναι το σύνθημα, γύρισαν πίσω στο σχολείο!
2ο εργαστήρι yoga kids!
Στο μάθημα αυτό τα παιδιά μαζί με την κυρία Γεωργία, καλωσόρισαν την άνοιξη και μέσα από το θεατρικό παιχνίδι και απλές ασκήσεις της παιδικής γιόγκα, μεταμορφώθηκαν από μικρά σποράκια σε ανθισμένα λουλούδια. Συνάντησαν τον άνεμο, βρήκαν που κρύβεται ο ήλιος και έφεραν το ουράνιο τόξο. Έκαναν παρέα με τα ζώα του δάσους που και αυτά απολαμβάνουν την αλλαγή της εποχής και άλλα πολλά και διασκεδαστικά!
Στο τέλος, όπως και σε κάθε μάθημα, είπαν ένα μεγάλο «ευχαριστώ», στον εαυτό τους αλλά και στους γύρω τους γεμίζοντας με χαρά και αγάπη!
Η “Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου” γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, την ημέρα που γεννήθηκε ο μεγάλος Δανός παραμυθάς Χανς Κρίστιαν Άντερσεν.
Το Παιδικό Κέντρο γιόρτασε αυτή τη μέρα παρέα με τον «Αστέρη τον ζωηρό βιβλιοφάγο» και τις περιπέτειες του. Όλα τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να συμμετέχουν σ’ ένα αναγνωστικό ταξίδι γνωρίζοντας τις σκανταλιές, αλλά και τους κόσμους που ταξιδεύει και συνεχώς αναστατώνει.
Ακόμα, το ταξίδι αυτό συνεχίστηκε και από άλλες δράσεις όπως κατασκευή σελιδοδείκτη και δημιουργία ομαδικής κατασκευής.
Το Παιδικό Κέντρο ΑΠΘ συμμετέχει στο κάλεσμα του @schoolmarius στην πανελλήνια σχολική δράση “Σπείρε αγάπη”. Βασιζόμενοι στα λόγια του Σ. Ποταμίτη “Σπείρε αγάπη κι ας μη θερίσεις, έτσι για να μοσχοβολάει ο τόπος”, γιατί εμείς οι εκπαιδευτικοί αυτό κάνουμε ή έστω προσπαθούμε.
Με αφορμή έναν πίνακα… μαθαίνω, πειραματίζομαι, εξερευνώ και δημιουργώ.
Στο 2ο καλλιτεχνικό εργαστήριο τα νήπια και τα προνηπια του Παιδικού Κέντρου γνώρισαν τον Wassily Kandinsky και την αφηρημένη τέχνη του.
Η κυρία Φωτεινή και η κυρία Σοφία, οδήγησαν τα παιδιά στο εργαστήριο του kids art factory, ενθαρρύνοντας τα να ακολουθήσουν τη διαδρομή με κύκλους και γραμμές που είχαν τοποθετηθεί στο διάδρομο. Εκεί, ήρθαν σε επαφή με τα έργα του εστιάζοντας στους πίνακες “Κύκλοι στον κύκλο” τα προνηπια και το “Το δέντρο του Kandinsky ” τα νήπια, προσεγγίζοντας τα μέσω της τέχνης του κολάζ και του σχεδίου.
Στόχοι της δράσης αυτής ήταν τα παιδιά να αναπτύξουν την παρατηρητικότητά, τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους, καθώς και να γνωρίσουν υλικά χρήσιμα για την εικαστική δημιουργία.
Τα νήπια και τα προνήπια αναφέρθηκαν στη σωματική και λεκτική βία και στα συναισθήματα προκαλεί, καθώς και στα συναισθήματα που προκαλεί η φιλία και υπενθυμίζουν σε όποιον/α δεχτεί οποιαδήποτε μορφή βίας να μιλήσει σε κάποιον ενήλικα